Gårdagen & Idag

Först åkte jag till Nisse som vanligt, igår alltså. Gjorde som jag planerat. Jag jobbade ner honom i en ganska lösgjord form och började smått med traven. Han var jätte duktig och gjorde det jag vill han skulle göra. Nu är det bara jag som ska förbättra hur jag ska hålla honom. 
 
Efter jag hade ridit Nisse, vid fyra ungefär, åkte jag hem till Johanna. Fick rida hennes ''nya'' häst typ, hon har haft honom i 3 månader ungefär. Har skrittat lite på honom innan, men igår red jag ändå ett någorlunda ''ridpass''. Fick prova hoppa någon sockerbit med honom och pröva alla gångarter hehe.
Calle heter hennes häst då. Calle är en väldigt svår häst, särskilt att få honom att arbeta i en korrekt form. Johanna gör en super jobb med honom!
 
Idag åkte jag till Nisse, självklart, och jag red ut med 2 andra ifrån stallet. Vart ungefär 1 timme och 30 minuters pass. Det gillades verkligen av hästarna! Och att få galoppera på en raksträcka var jätte roligt ;)
Det vart mest skritt, eftersom vi bara ska ''sätta igång'' dom. Men Nisse är vääääärldeeens snällaste häst verkligen! Och går galant att kontrollera honom i ridhuset, men när man väl var igång med galoppen ute så fick man knappt stopp på honom haha! Men det är härligt när man känner hur mycket hästarna tycker om de!
 
Här är en bild på Nisse från igår! min sötis hihi
 
 
Och sedan, Calle och Jag!
 

Kommentarer:

1 FrökenTV, bloggen om tv och film:

sv: degrassi är en serie som gått sedan 2001 :) väldiiiigt bra!

Kommentera här: