Nisse

Tänkte berätta lite vad jag gör dom här 2 veckorna.
Inne på ridskolan hyr jag en häst som heter Nisse. Han är även min hyrhäst, vet inte riktigt hur jag ska förklara hyrhäst.. Men.. Jag rider honom i princip på varje ridlektion och får ha en extra ridlektion med honom, där jag fortfarande endast rider honom. Just nu är jag med i en Dressyrgrupp men jag hoppas på att få börja i en hoppgrupp också! Men nu dom här två veckorna, ska jag hjälpa till att sätta igång honom efter sommarbetet. 
 
Dagens ridpass gick bra. Bättre än dom andra ridpassen denna vecka. Men eftersom han sätts igång får man ta det lite lugnt!
Men Nisse är en väldigt svår häst att jobba med. Han har upphakningar i sitt bakben och man måste vänta ut han och vara tydlig med signalerna, och som jag sa, vänta ut han tills han gjort det man bett honom om.
 
Eftersom jag har haft svårt med att arbeta honom, så övade jag mycket i skritten idag. Det är lättast att börja med det, och som jag nämnde tidigare igen haha, har han ju sina upphakningar i höger ben  och blir lite svårare i högervarv. Så imorgon ska jag antingen fortsätta i skritten eller börja lite smått i traven. Traven ska jag i alla fall öva på, på lördag och sen har han vila på Söndag.
 
Men som sagt, dagens ridpass gick bra. Och som jag skrev tidigare haha, jobbade jag mycket i skritten och han började till slut att söka sig ner och slappna av och börja arbeta med en snygg form!

Här är min söötiiiis!
 

Kommentera här: